ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ်ပြုစုပျိုးထောင်ရေးနှင့်ဖွံ့ဖြိုးရေးဆိုင်ရာမွမ်းမံသင်တန်းဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားကို ၁၄-၁၀-၂၀၂၅ ရက်နေ့၊ နံနက်ပိုင်းတွင် လူမှုဝန်ထမ်း၊ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ဝန်ကြီးရုံး၊ စုပေါင်းအစည်းအဝေးခန်းမ၌ ကျင်းပရာ ဒုတိယဝန်ကြီးဒေါက်တာသန်းစိုး၊အမြဲတမ်းအတွင်းဝန်၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များနှင့်တာဝန်ရှိသူများ၊ သင်တန်းနည်းပြများ၊ တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ်များမှသင်တန်းသား/သူများတက်ရောက်ကြပါသည်။

ဒုတိယဝန်ကြီးကအဖွင့်အမှာစကားပြောကြားရာတွင်ကလေးသူငယ်များသည်အနာဂတ်နိုင်ငံတော်ကို ဦးဆောင်မည့်အရေးပါသူများဖြစ်သောကြောင့်စနစ်ကျသည့်ပြုစုစောင့်ရှောက်မှုများလိုအပ်ပြီး ပဲ့ကိုင်ပေးသည့်မိဘအုပ်ထိန်းသူများ၊မူလတန်းကြိုဆရာမများ၏စွမ်းရည်ပြည့်ဝရန်လိုအပ်ကြောင်း၊ ကလေးတစ်ဦးချင်းစီ၏ ငယ်စဉ်ကာလသည်အနာဂတ်ခရီးကိုပုံဖော်ရန်လမ်းပြမြေပုံချမှတ်ပေးရသည့်အချိန်ဖြစ်ပါသောကြောင့် မူလတန်းကြိုဆရာ၊ ဆရာမများအနေဖြင့်ကလေးသူငယ်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို နားလည်ထားရမည်ဖြစ်ပြီး မွေးစမှ အသက်ရှစ်နှစ်အရွယ်အထိ ကာလသည်ဦးနှောက်အလျင်အမြန်ကြီးထွားနေသည့်အချိန်ဖြစ်သောကြောင့်အတွေ့အကြုံနှင့်သင်ယူမှုများသည်ဦးနှောက်၏ ဗိသုကာပုံစံကို ထုဆစ်ပုံဖော်နေသည့်ကာလဖြစ်ကြောင်း၊ ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ်ဘဝမှာအခြေခံအလေ့အကျင့်ကောင်းများရရှိစေခြင်းဖြင့်အနာဂတ်သက်တမ်းတစ်လျှောက်အခက်အခဲစိန်ခေါ်မှုများကို ဖြတ်ကျော်နိုင်မှုနှင့် လေ့လာသင်ယူနိုင်မှုစွမ်းရည်များကို တည်ဆောက်နိုင်မှုစသည့်အရည်အချင်းကောင်းတွေကို ရရှိစေမည်ဖြစ်သောကြောင့် မူကြိုဆရာမများ၏ စွမ်းရည်သည်အနာဂတ်နိုင်ငံတော်ထူထောင်ရေးတွင်အရေးကြီးပါကြောင်း၊ကလေးဘဝအရွယ်၏ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုးမှုသည် သိမှုဖွံ့ဖြိုးမှု၊ ဉာဏ်ရည်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဖွံ့ဖြိုးမှုအပါအဝင် ကာယဖွံ့ဖြိုးမှု၊စာရိတ္တဖွံ့ဖြိုးမှု၊ လူမှုဆက်ဆံရေးဖွံ့ဖြိုးမှု အစရှိသည်ဖြင့်တစ်ခုနှင့်တစ်ခုချိတ်ဆက်နေသောကြောင့်ပတ်ဝန်းကျင်၏ လှုံ့ဆော်မှုသည် လည်းအရေးကြီးပါကြောင်း၊ကလေးဖွံ့ဖြိုးမှုအတွက် ပံ့ပိုးမှုပေးပြီးစိတ်ချရသည့်ပတ်ဝန်းကျင်တစ်ခုသည်ကလေးတစ်ဦး၏အနာဂတ်သင်ယူမှုအပေါ်ထိရောက်သည့် စွမ်းရည်များကို ပုံဖော်နိုင်မှာဖြစ်သောကြောင့်ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ် ဖွံ့ဖြိုးမှုအခြေအနေတိုင်းတာစစ်ဆေးရေးနှင့် ပြန်လည်ထူထောင်ရေးဆိုင်ရာ(Early Childhood Intervention – ECI) လုပ်ငန်းစဉ်များကိုလည်း စဉ်ဆက်မပြတ် လေ့လာသင်ယူသွားရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ ကလေးတစ်ဦးချင်းစီ၏ ဖွံ့ဖြိုးမှုမှတ်တိုင်များသည်အသက်အရွယ်အလိုက် ဆင့်ကဲဖြစ်စဉ်များဖြစ်သောကြောင့် မွေးစမှ အသက် ၅ နှစ်အရွယ်အထိ ကလေးများ၏အခြေအနေကို အကဲဖြတ်နားလည်ခြင်းသည် မူကြိုဆရာမများအတွက် အရည်အချင်းမြင့်သည့်ကျွမ်းကျင်မှုများဖြစ်ပါကြောင်း၊ ကလေးသူငယ်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကိုနားလည်သည့် ဆရာမတစ်ဦးဖြစ်မှသာကလေးတစ်ဦးချင်းစီ၏စွမ်းရည်အပြည့်အဝဖွံ့ဖြိုးရန်အတွက်အမှန်တစ်ကယ်ပံ့ပိုးပေးနိုင်မည် ဖြစ်ပါကြောင်း၊ ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ်ကဏ္ဍအတွက်ချမှတ်ထားသည့်မူဝါဒများ၊ မဟာဗျူဟာများ၊ ဥပဒေများ၊ ကျောင်းနှင့် ကျောင်းပတ်ဝန်းကျင်စီမံခန့်ခွဲမှုနည်းလမ်းများ၊သင်ရိုးညွှန်းတမ်းအခြေပြုသင်ခန်းစာအစီအစဉ်ရေးဆွဲခြင်း၊ မိဘရပ်ရွာအသိပညာပေးခြင်း၊ ယုံကြည်မှုတည်ဆောက်ခြင်း၊ စောင့်ကြည့်လေ့လာခြင်းနှင့်အကဲဖြတ်ခြင်းတို့ကို ကောင်းစွာအသုံးပြုတတ်အောင် သင်ယူလေ့လာသွားကြစေလိုကြောင်း၊ ကလေးများကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးခြင်းများသည် အနာဂတ်အတွက် အားထားရသူများဖြစ်လာစေရေး ဆောင်ရွက်ရမည်ဖြစ်သည့်အတွက် စေတနာထားပြီး ဆောင်ရွက်စေလိုကြောင်း မှာကြားခဲ့ပါသည်။

ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ်ပြုစုပျိုးထောင်ရေးနှင့်ဖွံ့ဖြိုးရေးဆိုင်ရာမွမ်းမံသင်တန်းကို ၁၃-၁၀-၂၀၂၅ ရက်နေ့မှ ၁၇-၁၀-၂၀၂၅ ရက်နေ့အထိ တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ် ၁၄ ခုမှ သင်တန်းသူ ၄၄ ဦးတက်ရောက်ခဲ့ကြောင်း သတင်းရရှိပါသည်။

နောက်ဆုံးရသတင်းများ

လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ဒုတိယဝန်ကြီး ဒေါက်တာ သန်းစိုး ရှေးဦးအရွယ်ကလေးသူငယ်ပြုစုပျိုးထောင်ရေးနှင့် ဖွံ့ဖြိုးရေးဆိုင်ရာ မွမ်းမံသင်တန်းဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားသို့ တက်ရောက်
မန္တလေးမြေငလျင်ကြီးကြောင့် ထိခိုက်ပျက်စီးသွားသော ဒေး၀န်းမူလတန်းကြိုကျောင်း၏ ယာယီကျောင်းဆောင် အဆောက်အဦ ဆောက်လုပ်နေမှု အခြေအနေအား တိုင်းဒေသကြီး ဦးစီးမှူးကွင်းဆင်းစစ်ဆေး

MOS

DSW

DDM

DOR